Linkbuilding gaat al wel even mee. Hoewel linkbuilding soms onder vuur ligt, heeft het de voorbije jaren wel zijn meerwaarde bewezen. Met een goede strategie kon je door middel van linkbuilding je site hoger stuwen in Google en andere zoekmachines. Maar is dit vandaag de dag nog het geval? Zoekmachines worden immers steeds intelligenter en hechten belang aan waardevolle resultaten.

Ook in 2022 en 2023 blijft linkbuilding belangrijk

Om maar even met de deur in huis te vallen: linkbuilding werkt nog altijd. Ten minste als het met de juiste linkbuilding strategie wordt toegepast. Voor een leek valt het sowieso af te raden om met linkbuilding aan de slag te gaan. De technieken zijn minder evident dan gedacht en linkbuilding specialisten als Link Optimizer die er dagelijks mee bezig zijn, kunnen linkbuilding veilig en efficiënt toepassen. De algoritmes van de zoekmachines veranderen geregeld, net als de spelregels en enkel iemand die dit op de voet volgt, gaat blijvend succes boeken.

Linkbuilding rond badkamerrenovatie voor Camee.be

Linkbuilding is al jaren een beproefde SEO-strategie om beter te scoren in de zoekmachines en dat gaat ook de komende jaren niet veranderen. We zeggen niet dat je alles op linkbuilding moet inzetten, maar het verdient wel een plaatsje in je online mix. De kennis en ervaring bij linkbuilding specialisten wordt ook steeds beter, waardoor er nog steeds mooie resultaten te behalen vallen. Let wel, ook Rome is niet op een dag gebouwd. Verwacht geen resultaten van vandaag op morgen. Het gaat hier om een werk van lange duur. De conclusie dat backlinks je positie in Google verhogen blijft alvast overeind. Onderzoek heeft aangetoond dat er een duidelijk verband is tussen het aantal links naar je website en je ranking in de zoekmachines.

Linkbuilding vormt de kers op de taart

Linkbuilding kan een enorme meerwaarde hebben, maar vormt an sich wel de kers op de taart. De motor en content van je website moeten goed zitten om er een optimaal rendement uit te puren. Daarom is een zoekwoordenonderzoek ontzettend belangrijk. Je moet de zoekintentie kennen om waardevolle content te kunnen produceren. Daarbij zijn ook longtail zoekwoorden belangrijk. Hier mag dan wel minder verkeer op zitten, het laat je wel toe te scoren. We raden het af alleen in te zetten op linkbuilding en de rest van je SEO te verwaarlozen. Het gaat uiteindelijk om het geheel en het zijn de verschillende onderdelen die elkaar versterken en je linkbuilding beter doen werken.

Laat het professioneel aanpakken

De conclusie? Ga je nu aan de slag met linkbuilding, dan kun je nog altijd zeer mooie resultaten boeken. Doet je concurrentie het, dan is het eigenlijk zelfs een must om niet helemaal in de verdrukking te komen in de zoekmachines. Linkbuilding verdient ook de komende jaren nog een plaats bovenaan in je online mix. Let wel, het gaat om een continu proces dat je eigenlijk permanent moet volhouden. Er kruipt dus wel wat tijd en budget in linkbuilding uitbesteden, want de basis voor het vergaren van links is waardevolle content.