Laat je website beter gevonden worden in ChatGPT
De manier waarop mensen informatie zoeken is aan het veranderen. Naast zoekmachines zoals Google, gebruiken steeds meer mensen AI-systemen zoals ChatGPT om vragen te stellen, advies in te winnen en aanbevelingen te krijgen. ChatGPT wordt gebruikt door miljoenen mensen wereldwijd – ook jouw potentiële klanten. Word jij daar al genoemd?
Als ondernemer is het niet meer voldoende om enkel voor Google te optimaliseren. Steeds meer bedrijven merken dat hun zichtbaarheid binnen ChatGPT een belangrijke factor wordt in hun online aanwezigheid. Wanneer ChatGPT zulke vragen beantwoordt, baseert het zich op de inhoud van het web. Als jouw website geen duidelijke, toegankelijke en actuele informatie bevat, loop je het risico overgeslagen te worden.
Daarom bieden wij vanaf nu een nieuwe dienst aan: AI optimalisatie voor jouw website.

Wat houdt AI optimalisatie precies in?
Met AI optimalisatie zorgen we ervoor dat jouw website klaar is om opgenomen en correct geïnterpreteerd te worden door AI-systemen zoals ChatGPT, Bing Copilot, Google Gemini en andere.
Inhoud die begrijpelijk is voor AI
AI werkt anders dan een klassieke zoekmachine. Waar SEO vaak focust op zoekwoorden, kijkt een AI zoals ChatGPT naar context, semantiek en volledige zinnen en vragen die mensen stelllen aan de AI. Wij herschrijven of structureren jouw content zodat AI precies begrijpt waarover het gaat, wat je doet, wat je verkoopt, voor wie je werkt, waar je actief bent, wat jou onderscheidt enz.
Antwoordgericht schrijven
Wij zorgen ervoor dat jouw site concrete antwoorden geeft op vragen die jouw doelpubliek stelt aan AI. Geen vage marketingtaal, maar doelgerichte content die inspeelt op hoe mensen vandaag zoeken.
Gegevens structureren
AI haalt informatie uit meerdere bronnen tegelijk. We helpen je om je bedrijfsgegevens duidelijk te structureren op je site én op externe platformen (zoals je Google Business-profiel, review-sites, sociale media). Zo kan ChatGPT jouw onderneming herkennen en aanbevelen in relevante contexten.
Wat is het verschil met klassieke SEO?
AI website optimalisatie is géén vervanging van klassieke SEO, maar een aanvulling. Waar SEO zich richt op scoren in zoekmachines zoals Google, richt AI-optimalisatie zich op het geïnformeerd te worden. Dat vergt een andere aanpak. Optimaliseren voor AI-modellen als ChatGPT betekent dat je site:
- gericht is op betekenis en context
- gefocust is op begrijpbaarheid voor taalmodellen
- heldere, feitelijke content bevat
- geoptimaliseerd is op inhoud en intentie
ChatGPT geeft meteen een antwoord of aanbeveling meestal met een link naar de bron.
Wie vandaag inzet op beide, bouwt een toekomstgerichte online aanwezigheid op.
Waarom nu al starten om uw website AI-vriendelijk te maken?
Wil je vermelding in AI-antwoorden wanneer mensen naar jouw producten of diensten zoeken? Tegenwoordig gebruikt iedereen wel ChatGPT of een ander AI-model en is het niet meer weg te denken wat het doet voor ons. Verschillend van Google is dat de machine aanbevelingen geeft met links naar de bron en je correct informeert op al je vragen.
Wacht niet tot AI je concurrent wel noemt. Laat je bedrijf opvallen – ook in ChatGPT. Toekomstgerichte zichtbaarheid start vandaag.
Link Optimizer combineert kennis van geavanceerde SEO, linkbuilding én AI. De basis voor SEO is ook dezelfde basis als die voor ChatGPT. We volgen de evolutie van systemen zoals ChatGPT van nabij en passen onze aanpak voortdurend aan. Dankzij onze ervaring met diverse sectoren kunnen we snel inschatten hoe jouw bedrijf beter zichtbaar wordt. Met een snelle uitvoering en een transparante communicatie maken we jouw website in geen tijd klaar voor AI.
Hoe gaan we te werk?
Onze aanpak bestaat uit 4 stappen:
- Analyse: we starten met een analyse van je bestaande website. Je ontvangt een helder rapport.
- Contentoptimalisatie: we herschrijven en herstructureren je belangrijkste pagina’s
- Technische verbetering: We zorgen ervoor dat je website technisch klaar is om goed gelezen te worden door AI- en zoeksystemen.
- Nazorg en monitoring: AI-modellen evolueren voortdurend. Wij houden vinger aan de pols en geven suggesties om je content actueel te houden. Zo blijf je zichtbaar en relevant.
Wil je dat jouw website ook gevonden wordt door ChatGPT?
We werken transparant met duidelijke pakketten. Zo weet je vooraf exact wat je kan verwachten.
Zin in meer slimme tips & weetjes? Check de blog!
Trained & Certified by Data Science Partners
Bezoek de website: https://datasciencepartners.nl
Bij Link Optimizer blijven we investeren in kennis en innovatie. Onlangs hebben we de AI Training rond AI Automated Workflows gevolgd bij Data Science Partners. Deze opleiding gaf ons nog meer inzicht in hoe artificiële intelligentie werkt en kan ingezet worden om processen te automatiseren en efficiënter te maken.
We zijn trots dat we hiervoor het officiële certificaat hebben behaald. Dit certificaat vormt opnieuw een bewijs dat Link Optimizer voortdurend werkt aan de nieuwste technologieën om onze klanten nog beter te ondersteunen.



